Nowe Perspektywy - działalność agroturystyczna
- DANE OGÓLNE
Nazwa projektu „Nowe Perspektywy - działalność agroturystyczna"
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich
Numer i nazwa działania 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności zawodowej na obszarach wiejskich
- PROJEKTODAWCA
Pomorska Fundacja - „Jaś i Małgosia"
PARTNERZY EFREA Usługi Doradcze Justyna Iwankiewicz
- CZAS TRWANIA PROJEKTU
Od marca 2009 do 30 czerwca 2009
- CEL PROJEKTU
Głównym celem projektu jest podniesienie aktywności zawodowej i mobilności przestrzennej osób zamieszkujących tereny wiejskie poprzez przygotowanie ich do podjęcia pracy w zawodach pozarolniczych lub rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej oraz wykorzystania szans związanych z powstaniem nowych miejsc pracy na obszarach wiejskich.
- ODBIORCY PROJEKTU (GRUPA DOCELOWA)
Projekt jest adresowany do grupy 15 osób zamieszkujących gminy Manowo, Świeszyno i Sianów, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i rozwinąć umiejętności dające im możliwość zatrudnienia lub samozatrudnienia. Jest to grupa, która ma największe problemy związane z wejściem i utrzymaniem się na rynku pracy. Obejmuje ona osoby do 25 roku życia i osoby starsze, które przekroczyły 45 lat.
- DZIAŁANIA
Rekrutacja
Informacje o projekcie rozdysponowane są za pomocą plakatów i ulotek w urzędach gmin, ośrodkach pomocy społecznej i sklepach, ukazuje się również ogłoszenie w prasie lokalnej. Osoba chętna do przystąpienia do projektu otrzymuje formularz zgłoszeniowy wraz z ankietą na podstawie, której odbywa się proces kwalifikacyjny.
Zadania ( Najważniejsze elementy projektu)
Szkolenie z zakresu prowadzenia działalności agroturystycznej
Wyjazd studyjny prezentujący gospodarstwa agroturystyczne w rejonie
Organizacja szkolenia ABC przedsiębiorczości
Zajęcia z psychologiem
- REZULTATY TWARDE
Przeprowadzenie 3 rodzajów szkoleń
15 osób z terenów wiejskich uzyska dyplom ukończenia szkolenia
40% uczestników wyrazi chęć założenia działalności gospodarczej
Rozdysponowanie 15 kompletów materiałów szkoleniowych do każdego szkolenia
Wydrukowanie 200 ulotek, 10 plakatów oraz opublikowanie 2 ogłoszeń w prasie lokalnej w ramach akcji promocyjnej
Uznanie szkolenia za adekwatne do potrzeb przez 100% uczestników
Rezultaty miękkie
Nabycie nowych umiejętności prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego
Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych
Zwiększenie motywacji do działania
Nabycie umiejętności związanej z założeniem własnej firmy
Podniesienie samooceny BO
Zmiana postawy z pasywnej na aktywną w życiu zawodowym i prywatnym