Nowe Perspektywy - działalność agroturystyczna

  1. DANE OGÓLNE
    Nazwa projektu „Nowe Perspektywy - działalność agroturystyczna"
    Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich
    Numer i nazwa działania 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności zawodowej na obszarach wiejskich
     
  2. PROJEKTODAWCA
    Pomorska Fundacja - „Jaś i Małgosia"

    PARTNERZY EFREA Usługi Doradcze Justyna Iwankiewicz
     
  3. CZAS TRWANIA PROJEKTU
    Od marca 2009 do 30 czerwca 2009
     
  4. CEL PROJEKTU
    Głównym celem projektu jest podniesienie aktywności zawodowej i mobilności przestrzennej osób zamieszkujących tereny wiejskie poprzez przygotowanie ich do podjęcia pracy w zawodach pozarolniczych lub rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej oraz wykorzystania szans związanych z powstaniem nowych miejsc pracy na obszarach wiejskich.
     
  5. ODBIORCY PROJEKTU (GRUPA DOCELOWA)
    Projekt jest adresowany do grupy 15 osób zamieszkujących gminy Manowo, Świeszyno i Sianów, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i rozwinąć umiejętności dające im możliwość zatrudnienia lub samozatrudnienia. Jest to grupa, która ma największe problemy związane z wejściem i utrzymaniem się na rynku pracy. Obejmuje ona osoby do 25 roku życia i osoby starsze, które przekroczyły 45 lat.
     
  6. DZIAŁANIA

    Rekrutacja
    Informacje o projekcie rozdysponowane są za pomocą plakatów i ulotek w urzędach gmin, ośrodkach pomocy społecznej i sklepach, ukazuje się również ogłoszenie w prasie lokalnej. Osoba chętna do przystąpienia do projektu otrzymuje formularz zgłoszeniowy wraz z ankietą na podstawie, której odbywa się proces kwalifikacyjny.

    Zadania ( Najważniejsze elementy projektu)
    Szkolenie z zakresu prowadzenia działalności agroturystycznej
    Wyjazd studyjny prezentujący gospodarstwa agroturystyczne w rejonie
    Organizacja szkolenia ABC przedsiębiorczości
    Zajęcia z psychologiem
     
  7. REZULTATY TWARDE
    Przeprowadzenie 3 rodzajów szkoleń
    15 osób z terenów wiejskich uzyska dyplom ukończenia szkolenia
    40% uczestników wyrazi chęć założenia działalności gospodarczej

Rozdysponowanie 15 kompletów materiałów szkoleniowych do każdego szkolenia
Wydrukowanie 200 ulotek, 10 plakatów oraz opublikowanie 2 ogłoszeń w prasie lokalnej w ramach akcji promocyjnej
Uznanie szkolenia za adekwatne do potrzeb przez 100% uczestników

 

Rezultaty miękkie

 

Nabycie nowych umiejętności prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego
Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych
Zwiększenie motywacji do działania
Nabycie umiejętności związanej z założeniem własnej firmy
Podniesienie samooceny BO
Zmiana postawy z pasywnej na aktywną w życiu zawodowym i prywatnym