SZUKAM - ZNAJDUJĘ - podniesienie umiejętności poszukiwania pracy
Głównym celem projektu jest wsparcie uczniów WSZ WZDZ w planowaniu kariery zawodowej poprzez aktywne sposoby poszukiwania pracy, wzmocnienie perspektyw znalezienia pracy przez absolwentów na lokalnym, regionalnym i niemieckojęzycznym rynku pracy.
1. DANE OGÓLNE
Nazwa projektu „SZUKAM - ZNAJDUJĘ - podniesienie umiejętności poszukiwania pracy
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie
Numer i nazwa działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
2. PROJEKTODAWCA Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Szczecinie
PATNERZY brak
3. CZAS TRWANIA PROJEKTU Od 1 września 2008 do 30 czerwca 2009
4. CEL PROJEKTU
Głównym celem projektu jest wsparcie uczniów WSZ WZDZ w planowaniu kariery zawodowej poprzez aktywne sposoby poszukiwania pracy, wzmocnienie perspektyw znalezienia pracy przez absolwentów na lokalnym, regionalnym i niemieckojęzycznym rynku pracy.
5. ODBIORCY PROJEKTU (GRUPA DOCELOWA)
Projekt jest adresowany do uczniów klas I-III ZSZ WZDZ w Szczecinie w wieku od 16 do 19 lat.
6. DZIAŁANIA
Rekrutacja
Grupa docelowa jest rekrutowana na terenie ZSD WZDZ spośród wszystkich uczniów. Są oni informowani podczas lekcji wychowawczych o możliwości wzięcia udziału w projekcie. Dodatkowo są rozpropagowane ulotki i plakaty informacyjne na terenie szkoły. Kolejnym etapem są kwestionariusze zgłoszeniowe i testy selekcyjne. Na lekcjach języka niemieckiego są przeprowadzane testy kwalifikacyjne ze znajomości tego języka.
Zadania ( Najważniejsze elementy projektu)
- Opracowanie materiałów promocyjnych przez uczniów ZSZ WZDZ
- Zajęcia związane z kształtowaniem umiejętności w języku niemieckim m.in. poprzez wyszukiwanie ofert i ogłoszeń w języku niemieckim, rozmowy telefoniczne dotyczące pracy, pisanie dokumentów wymaganych podczas ubiegania się o pracę, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, redagowanie umowy o pracę
- Zajęcia z doradztwa zawodowego grupowego ( działania związane z oceną własnych możliwości i predyspozycji, poznanie świata edukacji i pracy, planowanie kariery)
- Zajęcia z poradnictwa zawodowego indywidualnego polegające na pomocy jednostkowej uczniom
- Stworzenie biura projektu, w którym zespół projektowy będzie wykonywać zadania związane z prawidłową realizacją projektu
7. REZULTATY
Rezultaty twarde
- Zrekrutowanie 60 uczniów
- Uczestnictwo 30 uczniów w zajęciach związanych z kształtowaniem umiejętności w języku niemieckim
- Uczestnictwo 30 uczniów w zajęciach z doradztwa zawodowego grupowego
- Uczestnictwo 10 uczniów w zajęciach z poradnictwa zawodowego indywidualnego
- Przeprowadzenie 210 godzin zajęć związanych z kształtowaniem umiejętności w języku niemieckim
- Przeprowadzenie 140 godzin zajęć z doradztwa zawodowego grupowego
- Przeprowadzenie 20 godzin zajęć z poradnictwa zawodowego indywidualnego
- Pozytywna ocena 90% uczniów
Rezultaty miękkie
- Poznanie systemu wartości w poszczególnych sferach życia, określenie zainteresowania i kierunków aktywności, stopnia rozumienia ról społecznych i zaangażowania w te role
- Podniesienie umiejętności wykorzystania informacji, planowania i podejmowania decyzji, poznanie metod poszukiwania pracy, metod i standardów rekrutacji pracowników oraz umiejętności utrzymania pracy
- Zwiększenie kompetencji językowych, celem znalezienia pracy w międzynarodowych firmach
- Wzrost motywacji do dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji
- Zwiększenie zaufania we własne możliwości
- Podniesienie poczucia odpowiedzialności