Zasady wpisu do rejestru
ABY UZYSKAĆ WPIS DO REJESTRU INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH NALEŻY:
1. Wypełnić interaktywny wniosek na stronie: www.stor.praca.gov.pl
2. Załączyć kopię aktualnego dokumentu, zawierającego zapis o prowadzeniu przez instytucję edukacji pozaszkolnej (o ile dokument ten nie jest dostępny w publicznie dostępnym rejestrze elektronicznym, np. CEIDG).
3. Wniosek o wpis wydrukować, podpisać i dostarczyć wraz z ewentualnymi załącznikami na adres:
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
ul. Adama Mickiewicza 41
70-383 Szczecin
lub
Filia WUP w Koszalinie:
ul. Słowiańska 15a
75-846 Koszalin
Wyjątek:
Instytucje, których kierownicy posiadają bezpieczny podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej, po dokonaniu wpisu w systemie www.stor.praca.gov.pl, nie mają obowiązku drukowania i przesyłania wniosku do WUP drogą pocztową.
INFORMACJE DODATKOWE
Instytucja szkoleniowa składa wniosek o wpis (wraz z ewentualnymi załącznikami) do wojewódzkiego urzędu pracy:
- właściwego ze względu na jej siedzibę
lub
- właściwego ze względu na główny obszar działania instytucji - w przypadku braku siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Rejestracja oddziałów i filii
- oddziały/filie nieposiadające uprawnień do samodzielnego działania rejestruje jednostka macierzysta firmy szkoleniowej we właściwym wojewódzkim urzędzie pracy;
- oddziały/filie posiadające uprawnienia do samodzielnego działania, rejestrują się samodzielnie we właściwym wojewódzkim urzędzie pracy, po uzgodnieniu z jednostką macierzystą.
Instytucję szkoleniową wzywa się do uzupełnienia wniosku w przypadku:
- niekompletnego lub nieprawidłowego wypełnienia wniosku;
- braku informacji w publicznie dostępnym rejestrze elektronicznym o prowadzeniu edukacji pozaszkolnej i braku kopii aktualnego dokumentu, na podstawie którego instytucja prowadzi edukację pozaszkolną;
- niepodpisania wniosku w postaci papierowej czytelnym podpisem przez osobę uprawnioną do reprezentowania instytucji szkoleniowej;
- nieopatrzenia wniosku w postaci elektronicznej:
- bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
lub
- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wniosek pozostaje bez rozpatrzenia, gdy instytucja szkoleniowa nie przedłoży poprawnie uzupełnionego wniosku zgodnie z ww. wezwaniem wojewódzkiego urzędu pracy, w terminie miesiąca od dnia otrzymania tego wezwania.
Wpis do rejestru jest bezpłatny. Po dokonaniu wpisu do rejestru, instytucja szkoleniowa otrzyma zawiadomienie o wpisie zawierające m.in. datę rejestracji, numer ewidencyjny.
Dokumenty Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej pomocne przy wypełnianiu wniosku (pliki do pobrania)
Pliki do pobrania:
Informacje o programach potrzebnych do otworzenia powyższych plików znajdują się w dziale pomoc techniczna.