Jak wykorzystać internet do poszukiwania pracy?
W dniach 5-6 listopada 2012 r. odbyły się w CIiPKZ koszalińskiej filii WUP warsztaty „Podstawy obsługi komputera i internetu oraz ich wykorzystanie w poszukiwaniu pracy", których uczestnikami były osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP Koszalin.
Internet może ułatwić osobie bezrobotnej korzystanie z nowych sposobów poszukiwania pracy. Umożliwia zdobycie potrzebnych informacji, pozwala łatwo, szybko i bezkosztowo przesłać swoje dane i dokumenty aplikacyjne do pracodawcy, otwiera możliwość podniesienia kwalifikacji, wreszcie ułatwia znalezienie pracy świadczonej na odległość - telepracy. Jest to pewny i bezpośredni sposób docierania do pracodawcy, a jednocześnie sposób praktycznego potwierdzenia swoich umiejętności. Korzystanie ze wszystkich tych możliwości wymaga jednak znajomości podstaw obsługi komputera. Uczestnictwo w warsztatach „Podstawy obsługi komputera i Internetu oraz ich wykorzystanie w poszukiwaniu pracy" umożliwia osobom bezrobotnym korzystanie z zasobów informacyjnych światowej sieci komputerowej i dostępnych w niej usług. Osoby uczestniczące w warsztatach poznały różnorodne, zaawansowane sposoby uzyskania informacji poprzez korzystanie z wyszukiwarek internetowych. Wykorzystując możliwość bezpłatnej usługi pocztowej założyły własne konta pocztowe w sieci , nauczyły się wysyłać dokumenty aplikacyjne do pracodawców a także odbierać ich wiadomości i oferty. Otrzymały również wskazówki jak właściwie formułować temat i treść wiadomości, jak przygotować właściwy format dokumentów aplikacyjnych będących załącznikami. Wiedzę i umiejętności pozyskane w trakcie warsztatów uczestnicy mogą praktycznie zastosować korzystając z możliwości bezpłatnego dostępu do komputerów i internetu w siedzibie koszalińskiego CIiPKZ.